KXT10
KXT10 on raskaan kaluston perävaunun rengas.
Kumhon laajaan valikoimaan kuuluvat laadukkaat raskaan kaluston renkaat.
Meiltä löydät kaikille akseleille tarkoitetut raskaan kaluston renkaat, ohjaavan akselin renkaat, perävaunun renkaat sekä vetävät renkaat. Kaikissa rengastyypeissämme korostuu Kumhon korkea laatu.
Myös Bauer Leverkusenin joukkuebussi saa alleen Kumhon raskaan kaluston renkaat!
» Lue lisää
Kaikille akseleille tarkoitetuissa renkaissa keskeistä on vakaa ohjattavuus ja kestävyys. Meiltä löytyy niin maansiirtokaluston, kuorma-autojen, rekkojen kuin kaupunkiajon busseille soveltuvat renkaat.
Kivinen soratie tai pitkä taival asfalttia – ei haittaa, kun alla on sopivat renkaat.
Ohjaavan akselin renkaissa ohjattavuuden lisäksi tärkeää on taloudellisuus.
Sopivalla pintakuvioinnilla saadaan pyörimisvastus alhaiseksi, jolloin myös kulutus vähenee, samoin ikävä rengasmelu saadaan kuriin. Hyvä pito sateella ja liukkailla tuo turvaa liikenteeseen.
Vetävien renkaiden suunnittelussa on kiinnitetty erityishuomiota hyvään, pitävään kuviointiin. Sopiva kumiseos varmistaa kestävän renkaan pitkään maantieajoon, sekä haastaviin maasto-olosuhteisiin.
Kumhon polttoainetehokas vetorengas on ammattilaisen valinta.
Perävaunun renkaissa leveä ja syvä kulutuspinta mahdollistaa pidemmän käyttöajan ja sopivan tasaisen kulumisen.
Kumhon perävaunu- ja trailerirenkaat on suunniteltu ja valmistettu siten, että ajovakaus on mahdollisimman korkea.
Kenen renkailla ajelet, sen lauluja laulat. Kun alla on Kumhon raskaan kaluston renkaat, löytyy laulunaiheita monta päivään.
Helppo ja kevyt ajo on yksi työmukavuutta lisäävä tekijä, ja on tärkeää etenkin paljon ajaville. Vaikka Kumho-renkaat pitävät kuosinsa pitkään, on säännöllinen renkaanvaihto joka tapauksessa edessä.
Renkaan vaihto ei kuitenkaan aiheuta sen enempää harmaita hiuksia, kun tietää mihin rengasvalmistajan valikoimaan voi luottaa vuodesta toiseen.
Renkaat on hyvä ratsata säännöllisesti itsekin.
Raskaan kaluston talvikauden rengasvaatimukset on uudistettu vuonna 2017.
Vaatimuksen mukaan kuorma-autoissa, linja-autoissa ja kokonaismassaltaan yli 3,5 tonnin henkilöautoissa, sekä traktoreissa (rakenteellinen nopeus yli 60 km/h), on pidettävä vetävällä akselilla talvirenkaita joulu-, tammi- ja helmikuun.
Lukuun ottamatta ohjaavia vetäviä akseleita, talvirenkaiden pääuran syvyys tulisi olla vähintään 5,0 mm. Muilla akseleilla pääurien syvyys tulisi olla vähintään 3,0 mm.
Raskaankaluston kesärenkaiden urasyvyydeksi suositellaan vähintään 4 mm, jolloin ne vielä toimivat sadekelilläkin. Sallittu minimiurasyvyys on 1,6 mm.
Huonot renkaat ovat sadekelillä ohjautuvuudeltaan heikot, samoin jarrutusmatka pitenee.
Mitä kuluneempi rengas, sitä vähemmän renkaassa on varsinaisen maakosketuksen saavuttavaa pintaa.
Parhaiten renkaiden kisakunnon selvittää kokenut rengasliikkeesi.
KXT10 on raskaan kaluston perävaunun rengas.
KWA03 on ohjaava talvirengas.
KMA12 on tarkoitettu kaikille akseleille. Rengas kestää hyvin kivisessä maastossa.
KRT03 on perävaunun akseleille sopiva rengas, jonka syvä ja leveä kulutuspinta tuo pidemmän käyttöajan ja tasaisen kulumisen. Kiviejektorit kaikissa urissa puhdistavat sen tehokkaasti kivistä ja optimoitu kulutuspinta pitkittäisurilla estää epätasaisen kulumisen sekä parantaa polttoainetaloutta.
KXD10 on vetoakselille suunniteltu rengas. Renkaassa on M+S ja kolmen huipun Mountain Snow Flake -merkinnät. Se on erinomainen ympärivuotiseen käyttöön sopiva rengas, joka on testattu myös talvikäyttöön. Renkaassa on pidentynyt käyttöikä, jopa 15% enemmän kilometrejä verrattuna edeltäjiinsä. Lisäksi 3-ulotteinen ja kuusikulmainen rengaskuvion muoto, leveä kulutuspinta ja erityinen kumiseos, jotka takaavat paremman pidon, lisää ajokilometrejä sekä…...
KXS10 on ohjaavan akselin talvirengas, jossa on M+S ja kolmen huipun Mountain Snow Flake -merkinnät. Se on erinomaisesti ympärivuotiseen käyttöön sopiva rengas, joka on testattu myös talvikäyttöön. Kiviejektori vähentää vaurioriskejä, kivien painautumista sekä jäämistä renkaaseen ja parantaa jopa uudelleen pinnoittamista. Lamelloitu kulutuspinta parantaa märkä- ja talviajoa ja vähentää kivien kerääntymistä renkaan runkoon. Renkaassa on leveä…...
KRS50 on ohjaavalle akselille suunniteltu rengas. Sen käyttöikä on pidentynyt: rengas kestää jopa 10% enemmän kilometrejä verrattuna edeltäjiinsä. Kumiseos antaa käyttömukavuutta ja estää nopean kulumisen ja ikääntymisen.
KMA03c on vahva on/off road -käyttöön tarkoitettu rengas kaikille akseleille. Sen geometriset urat estävät kulutuspinnan vahingot sekä kivien kiinnijäämisen.
KRD50 on rengas vetoakselille. Koko elinkaaren tasaisesti kuluva rengas lisää suorituskykyä ja ajokilometrejä. Renkaalla on erinomaiset pito- ja jarrutusominaisuudet. Optimoitu kulutuspinta estää epätasaisen kulumisen, parantaa ajomukavuutta ja pidentää käyttöaikaa.
KLS03 on polttoainetta säästävä ohjaavan akselin rengas, joka on suunniteltu pitkille kuljetuksille. Siinä on uusi kumiseos, joka vähentää energian tarvetta. Renkaassa on kestävä vaihtoväliä pidentävä kuviointi sekä erinomainen ohjattavuus ja pito sateella.
KRS03 on ohjaavan akselin rengas, joka on vakaa ohjattava. Sen leveä ja syvä pintakuvio lisää käyttöikää.
KMD01 on työmaa-ajoon suunniteltu vetävän akselin rengas, jonka pintakuvioon kivi ja sora ei tartu helposti. Syvä ja vankka pintakuvio antaa renkaalle pitkän käyttöajan. Rengas kestää kovaa ajoa sekä erilaisia alustoja.
KRD02 on kestävä vetävän akselin rengas. Sen leveä ja syvä pintakuvio lisää käyttöikää, antaa ajovakautta ja hyvän pidon myös maantieajoon.
KWD01 on vetävälle akselille tarkoitettu kestävä talvimalli, joka on hyvä lumella ja märissä olosuhteissa. Sen pintakuvio hylkii lunta ja vettä.
KLT03 on energiapihi trailereihin ja perävaunuihin sopiva rengas, joka sopii pitkän matkan ajoon.
KLA11 sopii kaikille akseleille. Se on suunniteltu pitkille kuljetusmatkoille, joten se on taloudellinen käytössä – kulutusta kestävä ja energiapihi.
KMA01+ on on&off road -käyttöön ja maantieajoon sopiva jokaisen akselin rengas. Uusi vyörakenne lisää renkaan kestoa ja se on lisäksi vakaa ohjattava.
KMA02 on tarkoitettu kaikille akseleille. Se on vakaa ohjattava ja kestää kovaakin kulutusta kivisillä teillä ja alustoilla.