Scasonin XT-Turbine nasta | Mistä se on oikein tehty?
kumho jälleenmyyjät banneri
kumho jälleenmyyjät banneri

Alle gramman voimanpesä: mistä on Scason XT-Turbine-nasta tehty?

Suomalaista työtä ja tuotekehitystä

 

scason xt turbine nasta

1. Kaksoislaippa

Pitää nastan paikoillaan renkaassa.

2. Runko

Erikoisalumiinia. Mahdollisimman kestävä, mutta samalla myös kevyt.

3. Muotoilu

Patentoitu muoto estää nastan pyörimisen.

4. Urat

Patentoidun nastan laadun tae on turbiininmuotoiset kolme uraa.

5. Pysyvyys

Nastojen pysyvyys renkaassa on testattu vetolaitteella, jotta se pysyy napakasti paikoillaan.

6. Tappi

Kovametallia. Kestää kovaa kulutusta. Tärkein osa koko nastaa, sen tehtävänä on ottaa pureva ote jäästä.

7. Kuluminen

Nastan pitää kulua renkaan kanssa samaan tahtiin. Kumho-talvirengas ja XT-Turbine -nasta ovat monet testit nähneet ja haasteet selättäneet. Erinomainen kulumiskesto merkitsee parempaa turvallisuutta renkaan koko käyttöiän ajan.

 


 

Talvirenkaan nastan muoto, rakenne ja materiaali eivät ole sattumaa, vaan Suomessa tehdyn pitkän kehitystyön tulos. Scasonin tehtaallamme Suomessa valmistetaan satoja miljoonia nastoja vuodessa ja ne kaikki käyvät laadun- varmistuksen läpi. Mittaukset tehdään sadasosamillimetrin tarkkuudella.

Kun hankit uudet nastarenkaat, huolehdi sisäänajosta

Nastat kiinnittyvät kunnolla uusiin renkaisiin noin 500 ajokilometrin jälkeen. Huolellisella sisäänajolla nastat asettuvat paikoilleen mahdollisimman hyvin ja renkaan käyttöikä on paras mahdollinen. Kannattaa myös säilyttää renkaiden pyörimissuunta samana talvesta toiseen, jolloin nastat eivät löysty tai irtoa.

Ympäristöasiat huomioitu

Vaikka nastamäärät renkaassa ovat viime vuosina lisääntyneet, niin pitkän tuotekehityksemme ansiosta nykyaikaiset nastarenkaat kuluttavat tiestöä ja kuormittavat ympäristöä mahdollisimman vähän. Tämä varmistetaan tarkkojen tienkulumistestausten kautta testiradalla.

Hyvä rengas on nastansa arvoinen ja hyvä nasta on renkaansa mittainen

Optimaalinen tulos nastan ja renkaan ominaisuuksien, suorituskyvyn, turvallisuuden ja ympäristöystävällisyyden suhteen saavutetaan, kun rengas ja nasta sovitetaan keskenään.

Artikkelin kategoriat: Yleinen | Katso kaikki artikkelit