Suomalaista työtä ja tuotekehitystä
1. Kaksoislaippa
Pitää nastan paikoillaan renkaassa.
2. Runko
Erikoisalumiinia. Mahdollisimman kestävä, mutta samalla myös kevyt.
3. Muotoilu
Patentoitu muoto estää nastan pyörimisen.
4. Urat
Patentoidun nastan laadun tae on turbiininmuotoiset kolme uraa.
5. Pysyvyys
Nastojen pysyvyys renkaassa on testattu vetolaitteella, jotta se pysyy napakasti paikoillaan.
6. Tappi
Kovametallia. Kestää kovaa kulutusta. Tärkein osa koko nastaa, sen tehtävänä on ottaa pureva ote jäästä.
7. Kuluminen
Nastan pitää kulua renkaan kanssa samaan tahtiin. Kumho-talvirengas ja XT-Turbine -nasta ovat monet testit nähneet ja haasteet selättäneet. Erinomainen kulumiskesto merkitsee parempaa turvallisuutta renkaan koko käyttöiän ajan.
Talvirenkaan nastan muoto, rakenne ja materiaali eivät ole sattumaa, vaan Suomessa tehdyn pitkän kehitystyön tulos. Scasonin tehtaallamme Suomessa valmistetaan satoja miljoonia nastoja vuodessa ja ne kaikki käyvät laadun- varmistuksen läpi. Mittaukset tehdään sadasosamillimetrin tarkkuudella.
Kun hankit uudet nastarenkaat, huolehdi sisäänajosta
Nastat kiinnittyvät kunnolla uusiin renkaisiin noin 500 ajokilometrin jälkeen. Huolellisella sisäänajolla nastat asettuvat paikoilleen mahdollisimman hyvin ja renkaan käyttöikä on paras mahdollinen. Kannattaa myös säilyttää renkaiden pyörimissuunta samana talvesta toiseen, jolloin nastat eivät löysty tai irtoa.
Ympäristöasiat huomioitu
Vaikka nastamäärät renkaassa ovat viime vuosina lisääntyneet, niin pitkän tuotekehityksemme ansiosta nykyaikaiset nastarenkaat kuluttavat tiestöä ja kuormittavat ympäristöä mahdollisimman vähän. Tämä varmistetaan tarkkojen tienkulumistestausten kautta testiradalla.
Hyvä rengas on nastansa arvoinen ja hyvä nasta on renkaansa mittainen
Optimaalinen tulos nastan ja renkaan ominaisuuksien, suorituskyvyn, turvallisuuden ja ympäristöystävällisyyden suhteen saavutetaan, kun rengas ja nasta sovitetaan keskenään.