Testi erotti jyvät akanoista
AutoBild testasi 53 kesärengasta, joista Kumho Ecsta HS51 oli kokonaisuutena koko testin paras rengas.
Testin alussa karsintakierroksena tehty jarrutesti suoritettiin ATP Automotive Testing Papenburgin testauspaikalla. Toisen kierroksen dynaamiset testit suoritettiin Espanjassa ja mittatesti Italiassa. Testi koostuu 12 erilaisesta märällä ja kuivalla pinnalla tehtävästä testistä ja mittauksiksesta, muun muassa jarru- vesiliirto-, käsittely- ja kaarreajotesteistä, vierintävastuksen mittaamisesta sekä kulutuskestävyyden ja taloudellisuuden mittaamisesta mittarilukeman perusteella.
Testi erotti nopeasti jyvät akanoista: Jarrutusmatkat kuivilla ja märillä teillä mitattiin vaativilla menetelmillä. Erilaisia mittauksia ja renkaanvaihtoja tehtiin satoja, näiden perusteella ainoastaan 20 kesärengasta, joiden kokonaisjarrutusmatkat ovat lyhimmät, pääsivät finaaliin.
AutoBild 2021 kesärengastestin tulokset:
Kumho Ecsta HS51 on esimerkillinen rengas, numero 1.
Renkaan suorituskykyä luonnehdittiin vahvaksi, ja tämän lisäksi Kumho Ecsta HS51 menestyi hyvin jarrutustesteissä kuivilla ja märillä pinnoilla. Vielä kun taloudellisuus ja kulutuskestävyys olivat erinomaista tasoa, Kumhon voitto oli selvä. Kumho Ecsta HS51 oli kokonaisuutena suuren kesärengastestin paras rengas.
Testissä oli rengaskoko 205/55 R16, joka on myydyin rengaskoko Euroopassa. Se sopii useimpiin kompakteihin henkilöautoihin, kuten VW Golf, Seat Leon, Audi A3, Skoda Octavia, Peugeot 308 ja Opel Astra.
Lisää menestystä ADAC 2021 kesärengastestissä
Kumho Ecsta HS51 menestyi myös ADAC 2021 kesärengastestissä ja oli testin 5. paras rengas Rengas sai huippupisteet taloudellisuudesta ja se on myös kestävä. Testin mukaan renkaalla ajaa hyvin yli 40 000 km. Märällä pinnalla ajettaessa Kumho Ecsta HS51 on elementissään, se toimi vesiliirtotestissä johdonmukaisesti. Lisäksi rengas arvosteltiin äänitasoltaan kohtuullisen hiljaiseksi.